Radionicom za roditelje, završio je projekt „U tuđim cipelicama“ 2023. / 2024. koji se odnosio na prevenciju vršnjačkog nasilja s posebnim naglaskom na prevenciju nasilja prema djeci s teškoćama u razvoju. U projekt je bilo uključeno 367 učenika trećih i četvrtih razreda iz deset osnovnih škola i dvije područne škole. Kroz predavanja i iskustvene radionice (vođena grupna rasprava, igranje uloga, igra) učenici su „ulazeći u tuđe cipelice“ osvještavali toleranciju različitosti, vlastite i tuđe vrijednosti, povećali razinu osviještenosti o utjecajima nasilja, učili o načinu ophođenja prema drugima, kako se oduprijeti vršnjačkom pritisku koji potiče na omalovažavanje drugih te kako zaštiti slabijeg od sebe. Vršnjačko nasilje jedan je od negativnih trendova koji je prisutan u našem društvu i zato djecu treba od najranijih uzrasta učiti empatiji, toleranciji različitosti, a pogotovo toleranciji prema djeci s teškoćama u razvoju. Djeca s teškoćama u razvoju (TUR) su jedna od marginaliziranih skupina društva, koja nerijetko bivaju zaboravljena i izgubljena u sustavu. Zbog svojih teškoća nerijetko se susreću sa vršnjačkim nasiljem, izrugivanjem, izolacijom iz društva što emocionalno na njima ostavlja dubok trag. Djeca s TUR su još više u opasnosti od vršnjačkog nasilja zbog svojih primarnih teškoća. Jedan od načina, kako zaštiti djecu s TUR jest putem ovog projekta educirajući opću populaciju djece o potrebama, pravima djece s teškoćama u razvoju te načinu kako se prema njima odnositi, kako bi izrasli u pojedince koji će biti svjesni svojih, ali i tuđih vrijednosti. Koji će se s poštovanjem odnositi prema osobama u nepovoljnom položaju te u konačnici postali dio odgovornijeg i zdravijeg društva spremnog na prihvaćanje različitosti.
Dodatna vrijednost ovom projektu su bila i predavanja za roditelje na kojima su roditelji učili o vrstama nasilja, kako ga prepoznati, kako ga prevenirati i kako reagirati u slučaju vršnjačkog nasilja.
Prilikom ulaska u projekt učenici su popunili ankete i prema rezultatima istih uviđamo da vršnjačko nasilje postoji te zajedničkim radom odgojno obrazovnih djelatnika, roditelja i Udruge mogu se prevenirati i smanjiti nepoželjni oblici ponašanja. Ovakvi preventivni programi nužni su u osnovnim školama, kako bi se učenike potaknulo na toleranciju različitosti, empatiju, poštovanje vlastitih i tuđih vrijednosti, poučilo kako reagirati u slučaju vršnjačkog nasilja i kome se obratiti.
Škole koje su bile obuhvaćene projektom su: OŠ Šemovec, OŠ “Vladimir Nazor” Sveti Ilija, OŠ Vinica, IV. osnovna škola, OŠ Petrijanec, OŠ Trnovec, OŠ Bisag, Katolička osnovna škola “Svete Uršule”, OŠ Maruševec, OŠ Podrute, PŠ Nova Ves Petrijanečka te PŠ Završje Podbelsko.
Radionice su vodile magistre edukacijske rehabilitacije Jelena Dolenec i Valentina Nedjeljko te psihologinja Jasenka Barković. Voditeljica projekta je bila Dijana Telebar, stručnjak za pisanje i provedbu projekata. Projekt je financirala Zaklada za prevenciju kriminaliteta „Sveti Mihael“.